پشیتبانی کامپیوتر


 

s5_mp4y.jpg


امروزه زندگی انسان ها با تکنولوژی در هم آمیخته شده به طوری که کمتر کسی شیوه استفاده از تلفن همراه و کامپیوتر را نمی‌داند به همین دلیل استفاده از محصولات الکترونیکی به یکی از نیاز ها ما تبدیل شده است.

 اما همانطور که میدانید هر ابزار الکترونیکی روزی خراب می‌شود و یا نیاز به تعمیرات و خدمات کامپیوتری یا موبایلی دارد. در چنین مواقعی بهترین کار این است که با یک مرکز پشتیبانی کامپیوتری شبانه روزی در ارتباط باشید که در هر ساعت از شبانه روز کارشناسان فعال در حوزه های مختلف داشته و میتوانید مشکل دیوایس شما را رفع کند.

اما در صورتی که بر روی دستگاه خود اطلاعات محرمانه از شرکت یا خصوصی از خود داشته باشید آیا میتوانید دیوایس خود را برای تعمیر به دست هر خدمات کامپیوتری آنلاین بسپارید؟

آیا میتوانید برای تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ خود آن را در اختیار خدمات کامپیوتری غیر مجاز قرار دهید؟

پرسش های که در بالا به آن پرداخته شد، بخشی از سوالاتی که ممکن است به ذهن هر فردی، زمانی که با ارور با خطا در کامپیوتر روبرو شده است، پیش آمده باشد. برای پاسخ به این سوالات بهتر است ابتدا بیشتر با خدمات کامپیوتری آشنا شویم و بررسی کنیم که یک خدمات رایانه ای خوب شامل چه ویژگی های میشود.

 

پشیتبانی کامپیوتر 24 ساعته

اولین سوالی که ممکن است هر فردی زمانی که با خدمات کامپیوتری تلفنی و آنلاین روبرو میشود این است که پشتیبان کامپیوتر چیست و چه ویژگی های دارد؟

مرکز پشتیبانی کامپیوتری همانطور که از اسم آن مشخص است به معنای سازمانی است که میتواند علاوه بر راه اندازی کامپیوتر زمانی که دیوایسی با مشکل روبرو شود، به سرعت به رفع مشکل آن اقدام میکنند.

اکنون فردی که به عنوان پشتیبان کامپیوتر شناسایی میشود به این معنا است که فرایند عیب یابی و رفع مشکل کامپیوتر و تلفن همراه مسلط بوده و می‌تواند در کمترین زمان ممکن مشکل هر دیوایس را رفع کنند.

همچنین فعالیت پشتیبانی کامپیوتر شامل، رفع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر  و تلفن همراه میشود به طوری که فرد بتواند در کمترین زمان ممکن ایراد را شناسایی کرده و به رفع آن اقدام کند.

خوشبختانه شرکت رایانه کمک با دارا بودن کارشناسان متخصص در حوزه پشتیبانی کامپیوتری به راحتی می‌توانند مشکلات و ایرادات کامپیوتری و تلفن همراه را در کمترین زمان ممکن شناسایی کرده و رفع کنند.

بنابراین برای دریافت خدمات غیر حضوری عیب یابی و تعمیر کامپیوتر و موبایل با شرکت رایانه کمک در ارتباط باشید.

 

1 . پشتیبانی کامپیوتر تلفنی

رایانه کمک یک شرکت پشتیبانی و خدمات کامپیوتری تلفنی است و این امکان را به کاربران میدهد تا از راه دور به رفع مشکلات کامپیوتری خود اقدام کنند. با این کار کاربران زمانی که با هر گونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری در کامپیوتر یا تلفن همراه خود روبرو می‌شوند، میتوانند تنها از طریق یک تماس تلفنی به راحتی با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط بوده و مشکلات خود را از طریق تلفن رفع کنند.

کارشناسان فعال در رایانه کمک با تمام ایرادات و خطاهای کامپیوتری و موبایلی آشنا هستند و می‌توانند فرایند عیب یابی مشکل دستگاه شما را انجام داده و به رفع آن بپردازیم.از همین جهت کارشناسان رایانه کمک توانسته است در این 10 سال بودن در عرصه پشتیبانی و مشاوره رایانه، پاسخگوی مشکلات کامپیوتری بیش از میلیون ها کاربر درون کشور به صورت شبانه روزی باشند.

برای ارتباط با متخصص های فنی رایانه کمک کافی است از طریق شماره های 9099071540 یا 0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط بوده و مشاوره تلفنی و اینترنتی دریافت کنید.

البته توجه داشته باشید که تنها حوزه فعالیت کارشناسان رایانه کمک محدود به کامپیوتری و تلفن همراه نبوده و رایانه کمک در زمینه های رفع مشکل شبکه، پرینتر، مک، آیفون، بازی ویدیویی و... کارشناسان متخصص به خود را دارد و به صورت کامل حوزه تکنولوژی را پوشش میدهد.

 

2 . رایانه کمک رایگان

روش دیگر که میتوانید از خدمات غیر حضوری رایانه کمک، برای رفع مشکلات کامپیورتری خود بهره مند شوید استفاده از مشاوره رایگان در سایت اصلی رایانه کمک است.

در برخی شرایط ممکن است کاربران به تلفن ثابت و همراه دسترسی نداشته باشند  دقیقا در همین زمان با ارور کامپیوتری یا تلفن همراه روبرو شده باشند.خوشبختانه تیم کارشناسان رایانه کمک فکر این شرایط کاربران هم بوده و در سایت اصلی رایانه کمک بخشی به نام پرسش و پاسخ رایگان مشکلات کامپیوتری و تلفن همراه راه اندازی کرده است تا کاربران فقط از طریق اینترنت با کارشناسان متخصص کامپیوتری در ارتباط باشند و بتوانند مشکلات دیوایس خود را از طریق اینترنت رفع کنند.

بخش مشاوره رایگان رایانه کمک به صورت آنلاین بوده و تمام کارشناسان رایانه کمک به آن دسترسی دارند در صورتی که یکی از کاربران عزیز ما با مشکل روبرو شده باشد میتواند سوال یا مشکل کامپیوتری یا تلفن همراه خود را در این بخش به صورت کامل بنویسد. پس از آن کارشناس متخصص به همان حوزه مشکل شما را بررسی کرده و در قالب یک پیام متنی راه حل را برای شما ارسال میکند.

با این روش به راحتی میتوانید از پشتیبانی کامپیوتری آنلاین رایانه کمک بهره مند شوید. برای اینکار تنها کافی است وارد صفحه خدمات کامپیوتر رایگان رایانه کمک شوید و برای مشاوره کامپیوتر رایگان در بخش نظرات مشکل یا سوال خود را مطرح کنید.

 

 

 

3 . رایانه کمک آنلاین تلگرام

و در آخر یکی دیگر از راه های ارتباطی با کارشناسان رایانه کمک میتوان به گروه تلگرامی رایانه کمک اشاره کرد که برای رفع ایراد و مشکلات کامپیوتری و تلفن همراه کاربران بسیاری به آن رجوع میکنند. شرکت رایانه کمک برای ارائه خدمات بهتر گروه تلگرامی با آی دی (https://t.me/rk7129) راه اندازی کرده که کاربران که به شبکه های اجتماعی دسترسی دارند از طریق تلگرام به کارشناسان رایانه کمک در ارتباط بوده  مشاوره رایگان کامپیوتری دریافت کنند.

در گروه پرسش و پاسخ رایگان کامپیوتری رایانه کمک تمامی کارشناسان رایانه کمک با ID متفاوت حاضر هستند و در صورتی که فردی نیاز به پشتیبانی کامپیوتری نیاز داشته باشد تنها کافی است مشکل خود را در گروه مورد نظر مطرح نماید. پس از آن کارشناس متخصص به حوزه مشکل مطرح شده بررسی کرده و فرایند رفع ایراد را به کاربران توضیح می‌دهد.

به همین دلیل برای رفع مشکل کامپیوتر، تلفن همراه، شبکه، پرینتر و... میتوانید وارد گروه آنلاین تلگرام رایانه کمک شده و پشتیبانی رایانه ای رایگان دریافت کنید.

 

جمع بندی

و در آخر ممنونم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید در این مقاله قصد داشتیم تمام خدمات پشتیبان کامپیوتری آنلاین و حضوری رایانه کمک را به صورت تک به تک نام برده و به شرح آنها بپردازیم.

با این کار شرایط دریافت خدمات کامپیوتری رایکان و غیر رایگان هر بخش به صورت کامل بررسی شده است تا کاربران متناسب به شرایط خود بتوانند با اورژانس کامپیوتری رایانه کمک در ارتباط باشید.

بنابراین اگر با هر گونه مشکل یا سوال خاصی در زمینه (کامپیوتر، لپ تاپ، مک بوک، پرینتر، شبکه، مودم، تلفن همراه و...) روبرو شده اید، با خونسردی کامل از طریق یکی از روش های گفته شده با کارشناسان متخصص کامپیوتری رایانه کمک در ارتباط باشید

71398.irمنبع :

آیا برنده جنگ روسیه و اوکراین، بیت کوین خواهد بود؟


آیا برنده جنگ روسیه و اوکراین، بیت کوین خواهد بود؟

جنگ همیشه با فروش سنگین دارایی‌های پر ریسک از جمله سهام و کریپتوکارنسی نیز همراه بوده است.

افزایش تنش در اوکراین موجب شد که بیت‌ کوین از 45 هزار دلار تا 42 هزار دلار ریزش کند. کارشناسان معتقدند اگر محدوده 42 هزار دلار از دست برود حمایت بعدی 40 هزار دلار است. اما اگر محدوده 40 هزار دلار هم از دست برود احتمالا بیت ‌کوین سقوط بی‌سابقه‌‌ای را تجربه می‌کند.

همچنین برخی بر این باورند واکنش هیجانی بازار رمزارزها به جنگ افزایش عرضه است اما بعد از مدتی افزایش تورم می‌تواند به نفع این بازار تمام شود. درواقع بیت‌ کوین به عنوان سپر خوبی در مقابل تورم عمل می‌کند و همین موضوع هم استدلال طرفداران صعود بیت ‌کوین است.

شیوع بیماری کویید 19 و افزایش تورم در سراسر جهان دلیلی برای رشد بازار رمزارزها بود. اکنون بسیاری ادعا می‌کنند برنده این جنگ بیت‌ کوین خواهد بود.

تاثیر جنگ اوکراین بر بیت کوین

s5_7ojt.jpg

 

دولت اوکراین از کاربران توییتر درخواست کرد که از غیرنظامیان و سربازان این کشور حمایت کنند. در هفته اول جنگ اوکراین و روسیه، دولت اوکراین پذیرش بیت کوین، اتریوم و تتر را برای تامین مالی نظامیان و شهروندان این کشور آغاز کرد.

پس از تهدید روسیه به تصرف شهر کیف، دولت اوکراین از سازمان‌های بین‌المللی زیادی درخواست کمک کرد. اکنون حساب رسمی دولت این کشور در توییتر از مردم دنیا نیز درخواست ارسال کمک‌های مالی کرده است.

معاون نخست‌ وزیر اوکراین، میخائیلو فدوروف سه آدرس کیف پول رمزارزی را به اشتراک گذاشت و از جامعه کریپتو درخواست کرد کمک‌های خود را به این آدرس‌ها واریز کنند. آدرس‌های اعلام شده برای بیت کوین و اتریوم از طرف اکانت دولت و حساب معاون نخست‌ وزیر یکسان بوده؛ اما آدرس تتر اعلام شده از سوی نخست‌وزیر بر پایه استاندارد TRC20 است.

برخی از فعالان حوزه کریپتو از جمله ویتالیک بوترین در ابتدا به هک شدن حساب معاون نخست ‌وزیر مشکوک شدند. اما چند ساعت بعد تومیکا تیلمان، دیپلمات آمریکایی صحت این آدرس را تایید کرد. وی اعلام کرد برای تایید این حساب با وزیر کشور اوکراین نیز در ارتباط بوده است.

در طی جنگ روسیه و اوکراین، پناهندگان غیرنظامی اعلام کردند که دسترسی آن‌ها به پس‌اندازهای فیات و کارت‌های اعتباری خود دچار مشکل شده است. همچنین سازمان ملل نیز گزارش داده است که تا 26 فوریه بیش از 150 هزار اوکراینی نیز آواره شده‌اند. بسیاری از این آوارگان در کشورهای همسایه حضور دارند و نمی‌توانند از دارایی‌های فیات خود استفاده کنند.

بوترین یک پلتفرم خودگردان DAO را معرفی کرد.این در حالی است که سردرگمی‌های بسیاری برای ارسال کمک‌ها وجود داشت. تمرکز این پلتفرم خدمت‌ رسانی به شهروندان اوکراینی است.

پلتفرم UkraineDAO به رهبری نادیا تولوکونیکوا، با توسعه توکن‌های NFT پرچم اوکراین شروع به کار کرد. درواقع هدف این پلتفرم جمع‌آوری کمک‌های مالی و رمزارزی برای غیرنظامیان اوکراینی است.

در 24 فوریه در طی گزارشی، خبرگزاری Cointelegraph اعلام کرد که وزارت دفاع اوکراین نیز درخواست‌های بسیاری از شهروندان سایر کشورها برای ارسال کمک‌های مالی دریافت کرده‌اند.

درواقع سرعت، امنیت و ازان بودن فرایند انتقال موجب شده است که رمز ارزها گزینه‌ای مناسب برای حمایت از جنگ زده‌های این کشور باشد.

با شروع حمله روسیه به اکراین، بسیاری از چهره‌های شناخته شده دنیای کریپتو نیز تلاش‌های گسترده‌ای برای کمک به کشور اکراین انجام دادند.

سام بنکمن فرید، مدیر عامل FTXاز اولین کسانی بود که کمک‌های رمزارزی خود را برای این کشور ارسال کرد.

انتقال رمزارزها برای دولت اوکراین در شرایطی که نقل و انتقالات بانکی مسدود است درواقع قدرت و آزادی رمزارزها را نشان می‌دهد. اینکه مردم آزادانه از هر کجای دنیا بدون دخالت دولت‌ها و سیستم بانکی می توانند بیت کوین و سایر رمزارزها را انتقال دهند و کسی قادر به مسدود کردن این مسیر نیست می تواند موجب پذیرش بیشتر بیت کوین و رمزارزها در جهان شود.

اگر به دنیای ارز دیجیتال، متاورس و NFT علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم به وبسایت ایران متا مراجعه کنید. در ایران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهیم و از هیچ خبر جدیدی در این حوزه بی‌اطلاع نخواهید ماند.

 

 

مقایسه تلفن های تحت شبکه سیسکو


مقایسه تلفن های تحت شبکه سیسکو

 

 به گزارش پایگاه خبری الف تلفن های تحت شبکه سیسکو محبوب ترین محصول در بازار ایران هستند ، از سوی دیگر این تلفن ها دارای مدل های متنوع ،قابلیت های گوناگون و قیمت های مختلف می باشند که مورد پسند سلایق مختلف واقع می گردد .

از سری مدل های محبوب و خوش قیمت از تلفن های موجود در بازار ایران می توان به سری های 7900 ، 6900 ، 8900 ، 8800 و 9100 نام برد.
بدلیل قابلیت همگام سازی آسان  محصولات 7900 و 6900 بسیاری از شرکت ها و سازمان ها علاقمند به استفاده از این مدل ها می باشند ، از سوی دیگر این مدل ها از سال 2008 تا 2013 توسط شرکت سیسکو تولید و عرضه شده است ، به همین دلیل بدیهی است در حال حاضر این محصولات به صورت دست دوم و ریفر شده در ایران عرضه خواهند شد.

ما در این مقاله اقدام به مقایسه تعدادی از این محصولات نموده ایم ، در جدول زیر برخی از تلفن های سیسکو که دارای محبوبیت خاصی در بین کاربران ایرانی ها هستند ، ذکر شده است.

این مقایسه شامل نوع نمایشگر ، قابلیت همپارچه سازی در شبکه ، تعداد پشتیبانی از خط های داخلی و Firmware قابل نصب در این تلفن ها اشاره شده است .

لطفأ جهت خرید این محصولات با بخش فروش رسیس تماس حاصل نمایید .

جدول مقایسه تلفن های تحت شبکه سیسکو

 

آیا خوردن عسل در دوران بارداری خطرناک است؟


آیا خوردن عسل در دوران بارداری خطرناک است؟

 

 

شاید شنیده باشید که کودکان زیر یک سال نباید عسل بخورند. این درست است. کارشناسان توصیه می کنند از معرفی عسل به نوزادان خودداری کنید زیرا می تواند حامل باکتری باشد که مخصوصا برای نوزادان خطرناک است.

 

پس طبیعی است که تعجب کنید که آیا می توانید در دوران بارداری عسل بخورید. خوشبختانه، این خوراکی شیرین و چسبناک به طور کلی برای شما و نوزاد متولد نشده شما بی خطر است. در مورد اینکه چرا باید در زمان انتظار از عسل لذت ببرید بیشتر بیاموزید - اما پس از تولد نوزاد خود اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

 

خوردن عسل در دوران بارداری

از زمان های قدیم، عسل به عنوان یک غذای خوشمزه و درمان خانگی برای برخی از بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفته است. قبل، در طول و بعد از بارداری، ممکن است طعم این شیرین کننده طبیعی را بچشید، چه با قاشق چای خوری یا روی نان تست یا ماست بریزید.

 

دلیل اینکه برخی از افراد ایمنی عسل را زیر سوال می برند این است که گاهی اوقات حاوی اسپورهای باکتریایی به نام کلستریدیوم بوتولینوم است. این باکتری ممکن است به سرعت در روده شما رشد کند و نوروتوکسین هایی تولید کند که منجر به بوتولیسم می شود، یک بیماری نادر اما جدی که می تواند باعث ضعف و فلج در بازوها، پاها، ناحیه شکم و سیستم تنفسی شود.

 

با این حال، این خطر برای اکثر کودکان و بزرگسالان نگران کننده نیست. دکتر سندی پروکتر، استاد تغذیه در دانشگاه ایالتی کانزاس، می‌گوید: کودکان بالای یک سال و بزرگسالان سالم - از جمله زنان باردار - می‌توانند با خیال راحت عسل مصرف کنند زیرا سیستم ایمنی آنها در برابر هر گونه باکتری که ممکن است در عسل وجود داشته باشد محافظت می‌کند.

 

هر بارداری متفاوت است. اگر در مورد خوردن عسل در دوران بارداری سوالی دارید، حتماً با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد شرایط خود مشورت کنید.

 

آیا عسل برای نوزاد بی خطر است؟

عسل برای نوزاد در شکم شما نیز بی خطر است. حتی در موارد جداگانه ای که افراد باردار به بوتولیسم مبتلا شده اند، محققان هیچ مدرکی مبنی بر اینکه نوزادان آنها با این بیماری متولد شده اند پیدا نکرده اند. عفونت بوتولیسم والدین باردار نیز با مشکلات بارداری یا ناهنجاری های تولد مرتبط نبود.

 

برای اینکه چیزی در سیستم شما به جنین شما آسیب برساند، باید از جفت وارد شود. سم بوتولینوم وزن مولکولی بالایی دارد که باعث می‌شود از جفت شما عبور نکند و به نوزادتان برسد. این بدان معناست که حتی اگر عسل حاوی هاگ‌های بوتولیسم بخورید، کودک شما باید محافظت شود.

 

با این حال، هنگامی که کودک شما متولد می شود و دیگر در رحم شما محافظت نمی شود، حداقل برای مدتی در برابر آن باکتری آسیب پذیر می شود. دکتر پروکتر می گوید: «عسل به دلیل سیستم ایمنی توسعه نیافته برای نوزادان یک نگرانی است – آنها قادر به مبارزه با هاگ های بوتولیسم نیستند که گاهی در عسل وجود دارد. عسل خام را تا اولین تولد نوزاد دور از دسترس کودک خود نگه دارید.

 

سالانه حدود 110 مورد بوتولیسم در ایالات متحده گزارش می شود و حدود 70 درصد از مبتلایان را نوزادان تازه متولد شده تشکیل می دهند.

 

فواید عسل در دوران بارداری

به طور کلی، عسل به عنوان یک منبع غذایی غنی از ویتامین یا مواد معدنی در نظر گرفته می شود. و برخی از شرایط ویژه برای گسترش سلامتی در جسم را دارا می باشد.

 

آندریا چیشولم، پزشک متخصص زنان و زایمان و عضو هیئت بررسی خانواده  وری ول می گوید:

باروری

برخی تصورات وجود دارد که استفاده از عسل قبل از بارداری ممکن است به بهبود توانایی شما برای باردار شدن کمک کند.

سلامت تنفسی

برخی مطالعات نشان داده‌اند که خوردن عسل ممکن است به آسم کمک کند، اما تنها زمانی که با سیاه‌دانه یا دانه‌های کرفس ترکیب شود. عسل به تنهایی یک درمان موثر آسم در انسان نیست.

محافظت آنتی اکسیدانی

عسل، به ویژه انواع تیره، حاوی آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است با مبارزه با مولکول های موجود در بدن ما که به سلول های سالم آسیب می رسانند، سلامت را تقویت کنند.

 

ملاحضات امنیتی

تقریباً همیشه، در دوران بارداری باید با خیال راحت از عسل لذت ببرید. اما بهتر است چند نکته احتیاطی را رعایت کنید.

 

اگر ناهنجاری های گوارشی دارید با پزشک خود صحبت کنید

افرادی که جراحی روده یا معده انجام داده‌اند یا به بیماری کرون مبتلا هستند، ممکن است پردازش باکتری‌های روزمره در مجرای روده‌شان سخت‌تر باشد. از آنجایی که عسل ممکن است حاوی هاگ‌های باکتری باشد، در صورت داشتن این شرایط، مهم است که از پزشک خود در مورد مصرف عسل خود سوال کنید.

 

اگر آنتی بیوتیک های سنگین مصرف می کنید، مصرف را محدود کنید

آنتی‌بیوتیک‌های سنگین می‌توانند حشرات «خوب» روده شما را که معمولاً با هاگ‌های باکتریایی مبارزه می‌کنند، از بین ببرند. در رژیم غذایی شما به طور موقت

 

اگر دیابت بارداری دارید به راحتی از عسل استفاده کنید

دکتر چیسولم می‌گوید: «در بارداری‌هایی که با دیابت بارداری عارضه دارند، بهتر است شیرین‌کننده‌های اضافه شده از جمله عسل را به حداقل برسانید، زیرا ممکن است سطح گلوکز خون شما را بالا ببرد.» با این حال، دکتر چیسولم گهگاهی برای بیمارانش عسل را به قند سفره ترجیح می دهد. او می‌گوید: «عسل دارای شاخص گلیسمی کمی پایین‌تر و ویتامین‌ها و خواص آنتی‌اکسیدانی بیشتری است که آن را به عنوان یک شیرین‌کننده انتخاب بهتری می‌کند

 

پس از تولد، عسل را از نوزاد خود دور نگه دارید

البته، هنگامی که کودک شما به دنیا آمد، عسل تا زمانی که به سن 1 سالگی برسد، ممنوع است. ) قبل از اولین تولدشان.

 

نتیجه گیری

مهم است که از آنچه در دوران بارداری می خورید آگاه باشید زیرا برخی از غذاها می توانند برای شما، جنین متولد نشده یا هر دو ناسالم باشند. خوشبختانه، عسل مانند بسیاری از غذاهای نپخته یا پاستوریزه نشده دیگر خطراتی را به همراه ندارد.

 

به طور کلی، عسل یک خوراکی شیرین بی خطر برای شما در دوران بارداری است. بنابراین اگر می خواهید مقداری عسل را در چای خود بچرخانید، از آن برای شیرین کردن چای خود استفاده کنید.

 

در پایان به شما توصیه می کنیم که اگر قصد خرید عسل گون اصل را دارید، به فروشگاه با تجربه و زبردست سوغات نهاوند مراجعه کنید.

 

https://setiathome.berkeley.edu/show_user.php?userid=11148434

https://independent.academia.edu/SharnaMeyer33

http://edu.fudanedu.uk/user/bobbymiller4/

http://fudanedu.uk/user/bobbymiller4/

http://www.geati.ifc-camboriu.edu.br/wiki/index.php/Usu%C3%A1rio:BobbyMiller4

http://www.astro.wisc.edu/?URL=https://soghatnahavand.ir/product-category/honey/

https://git.isis.vanderbilt.edu/BobbyMiller4

http://jobs.ict-edu.uk/user/bobbymiller4/

http://ict-edu.uk/user/bobbymiller4/

 

به نقل از متخصصین حوزه کشاورزی در نهالستان اکین نهال


به نقل از متخصصین حوزه کشاورزی در نهالستان اکین نهال:

کاشت نهال به عنوان اولین و مهمترین اقدام در خصوص آغاز دوره رشد و توسعه باغات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هر چقدر در این مرحله اصول پایه و اصلی کاشت نهال رعایت شود به همان اندازه میزان رشد و توسعه این نهال ها بیشتر شده و در آینده درختان پربارده و مقاوم خواهیم داشت.

رعایت اصول کاشت نهال یکی از اساسی ترین شروط برای داشتن یک درخت خوب و مثر است. اگر در زمان کاشت نهال موارد اساسی و پایه را رعایت نکنیم مطمئنا در طول دوره دچار مشکلاتی زیادی خواهیم شد که بعضی از این خسارات مخصوصا زمان صرف‌شده قابل جبران نخواهند بود به همین خاطر باید در زمان کاشت نهال به موارد تاثیرگذار و مهم دقت کافی را داشته باشیم. در ادامه به عمده این موارد خواهیم پرداخت.

محل خرید نهال

تقریبا همه باغداران نهال‌های خود را از نهالستان‌ها تامین می‌کنند و خود اقدام به کاشت بذر و تبدیل آن به نهال نمی‌کنند چرا که این کار مستلزم صرف وقت، هزینه و از همه مهم‌تر تجربه و امکانات خاصی است که هر باغدار در اختیار ندارد به همین دلیل بهتر است که نهال را از نهالستان‌ها تهیه کنیم.

اما سئوال مهم در اینجاست که نهال را از کجا خریداری کنیم؟

باید از نهالستان‌هایی اقدام به خرید کنیم که اولا دارای حسن شهرت و تجربه کافی باشند و دوما مورد تایید اداره جهاد کشاورزی آن منطقه نیز باشند. ضمنا دقت داشته باشید که در زمان خرید نهال حتما نهال شناسنامه‌دار بوده و نوع میوه‌ای که قرار است از این نهال در آینده تولید شود بصورت دقیق نوشته شود.

پس نهال‌های خود را از نهالستان‌های معتبر تهیه کنید.

زمان کاشت نهال

بصورت کلی در دو فصل یکی انتهای پاییز و دیگری انتهای زمستان می‌توانیم نسبت به کاشت نهال در باغ اقدام کنیم. اگر منطقه‌ای که باغ در آن واقع است زمستان سختی ندارد می‌توانید در انتهای پاییز نسبت به کاشت نهال اقدام کنید ولی اگر این منطقه دارای زمستان‌های سختی است حتما در انتهای زمستان نسبت به کاشت نهال اقدام کنید.

کاشت نهال در پاییز بهتر است یا زمستان؟

بصورت کلی کاشت نهال در انتهای پاییز (درصورت امکان) بهتر از انتهای زمستان است چرا که به نوعی یک سال زراعی (به دلیل تجربه کردن زمستان) جلوتر از نهالی است که در انتهای زمستان کاشته می‌شود، به همین دلیل اگر امکان کاشت نهال در انتهای پاییز را دارید حتما نسبت به کاشت در این فصل اقدام کنید ولی اگر احتمال سرمازدگی در زمستان وجود دارد به هیچ عنوان این ریسک را نکنید.

نحوه انتخاب نوع نهال

یکی از چالش‌هایی که که باغداران با آن مواجه هستند انتخاب نوع نهال یا همان نوع میوه‌های تولیدی در باغ است. این موضوع نقش مهمی در تنوع میوه‌ها موجود در یک باغ (مثلا تفریحی) تا میزان تناژ (در باغات صنعتی) باز می‌کند، به همین دلیل باید به انتخاب نوع نهال دقت ویژه‌ای شود.

بهترین راهکارها برای انتخاب نهال‌های متناسب برای کاشت در باغ عبارتنداز:

  • بررسی شرایط آب و خاک باغ و مقایسه آن با نهال‌های موردنظر
  • بررسی شرایط آب و هوایی منطقه
  • بررسی کاشت یا عدم کاشت از نهال یا نهال‌های موردنظر در منطقه و بررسی نتایج

و مواردی از این دست.

یک نکته مهم

دقت داشته باشیم که کاشت واریته‌های جدید یا حتی میوه‌های جدید است که در منطقه عملا وجود ندارد ولی طبق بررسی‌ها شما می‌توانید آنها را کشت کنید و در اینچنین مواردی بهتر است تعداد محدودی از این گونه‌های جدید را در یک منطقه تقریبا جدا از کشت، کاشت کنید و در صورت وصول نتایج خوب نسبت به کاشت عمده و صنعتی اقدام کنید.

فاصله نهال‌ها از یکدیگر

رعایت فاصله نهال‌ها از یکدیگر در میزان بهره‌وری این نهال‌ها که در آینده تبدیل به درخت خواهند شد نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای دارد، برای تعیین این فاصله شما می‌توانید از یکسری اصول خیلی ساده استفاده کنید

قطر سایه انداز

می‌توانید با محاسبه قطر سایه‌انداز درختان بالغ و اضافه کردن مقدار راهرو به آن فاصله نهال‌ها از همدیگر را مشخص کنید. برای راحتی مطلب یک مثال مطرح می‌کنیم:

قطر سایه انداز درختان بالغ = ? متر

راهرو = ??? متر

? + ??? = ??? متر

به عبارتی فاصله نهال‌ها از یکدیگر ??? متر خواهد بود.

عمق چاله نهال

بصورت کلی عمق چاله نهال بستگی به ریشه نهال دارد و به هیچ عنوان عدد ثابتی نیست و شما بسته به حجم ریشه عمق را مشخص خواهید کرد ولی بصورت کلی برای راحتی کار شما می‌توانید عمق چاله‌های نهال را مثلا ?? سانتی متر در نظر بگیرید و هنگام کاشت نهال بسته به حجم ریشه و ارتفاع نهال عمق کاشت را تنظیم کنید.

هرس ریشه نهال

هرس ریشه یکی از کارهای حساس و تخصصی در زمان کاشت نهال است. هر چقدر حجم ریشه یک نهال بیشتر و پرتر باشد به همان اندازه نهال قوی‌تر است ولی در بعضی موارد یک شاخه از ریشه اصلی یا حتی فرعی به دلیلی رشد نامتقارن و بیش از حدی داشته است که عمل جانمایی نهال در داخل چاله را با مشکل مواجه می‌کند، در چنین شرایطی شما می‌توانید نسبت به هرس و حذف این قسمت از ریشه اقدام کنید فقط دقت داشته باشید که این کار (هرس ریشه) بسیار محدود است و در صورت زیاده روی حتی می‌تواند باعث از بین رفتن نهال شود.

موقعیت پیوندک نهال از سطح خاک

تقریبا تمامی نهال‌های مورد کاشت در باغات نهال‌های پیوندی هستند، یک اصل اساسی در خصوص محل پیوند وجود دارد و آن هم اینست که در تمامی نهال‌ها این قسمت باید بیرون از خاک بوده و از سطح خاک حداقل ?? سانتی متر بالاتر باشد. در زیر خاک قرار گرفتن قسمت پیوندک باعث از بین رفتن نهال خواهد شد.

لزوم آبیاری و تامین کودهای موردنیاز در زمان کاشت نهال

مهم‌ترین عامل در تثبیت ریشه نهال کمیت و کیفیت ایجاد ارتباط با خاک اطراف ریشه است، به زبان ساده اگر ریشه نتواند با خاک اطراف خود ارتباط ایجاد کند از بین خواهد رفت. عواملی زیادی در این خصوص می‌توانند تاثیرگذار باشند ولی مهم‌ترین عوامل آبیاری بلافاصله بعد از کاشت نهال و استفاده از مواد کودی متناسب است.

وجود رطوبت مهم‌ترین عامل در ایجاد ارتباط بین ریشه و خاک اطراف است که با آبیاری بلافاصله بعد از کاشت نهال این عامل تامین می‌شود، حالا اگر این آب حاوی مواد مواد ارگانیکی مانند اسید فولویک و اسید هیومیک باشد کمیت و کیفیت این ایجاد ارتباط به شکل کاملا محسوسی افزایش پیدا کرده و شاهد یک نهال قوی در حال حاضر و یک درخت قوی با باردهی خوب و قدرت مقاومت در برابر استرس‌های محیطی و آفات در آینده خواهیم بود.

در این خصوص پیشنهاد ما استفاده از کود ارگانیک فولویکول است.

نحوه استفاده از فولویکول در زمان کاشت نهال

استفاده از کود فولویکول در زمان کاشت بسیار راحت و ساده است، بلافاصله بعد از کاشت نهال کود فولویکول را با آب مورد استفاده برای آبیاری با دز ?? الی ??? سی‌سی بسته به حجم ریشه در ? الی ?? لیتر آب حل کرده و آبیاری خواهید کرد.

https://akinnahal.com/