آس ناس

آس ناس

در بازی آس ناس طراحی مجموعه کارت ها ساده و تنها متشکل از ? نوع کارت دارای پس زمینه متفاوت برای بوجود آوردن ??-?? کارت بوده است. کارت های بازی در ابعاد مستطیل شکل و در اندازه ? در ? سانتیمتر بوده است. همانند بازی گنجفه نقش و نگار کارتها با دست نقاشی و طراحی می شدند که البته بعدها از نوعی تکنیک کلاژ نیز برای چاپ تصاویر استفاده شده است. نکته جالب اینکه بر روی کارت ها هیچگونه عنوانی درج نمیشده است که البته با توجه به رنگ پس زمینه و تصویر برای بازیکنان قابل شناسایی بوده است.

معنی ناس هم در عربی و هم در پارسی به معنی مردم یا نوع مردم بوده است که به طور کل اس ناس به معنی یک سری از افراد معنی می دهد همانطور که تصاویر کارت ها نیز افراد و رده هایی را از طبقات مختلف جامعه به نمایش می گذارد. کارتهای بازی شامل:

آس (که معمولا با تصاویر شیر و ماه و یا شیر و اژدها در حال نبرد مشخص می شده است)

شاه (معمولا در حالت نشسته بر تخت و یا سوار بر اسب به تصویر کشیده می شده است)

بی بی (اغلب در حالت نشسته و یا در حالتی که یک نوزاد را در آغوش دارد مشخص می گشته است)

سرباز (به طور مشخص تصویر یک سرباز را شامل می شده است)

لکات (با تصویر یک دختر رقاص و یا یک جفت دختر رقاص در حال رقص و یا موزیسین مشخص می شده است)

البته علاوه بر این ترکیب انواع دیگری که شامل تصاویر گل ها و یا تصاویر شهوتناک می شده است نیز وجود داشته است.

تاریخچه بازی آس ناس به قرن ?? میلادی مربوط می شود و در طول این دوران ها این بازی همواره در کنار بازی گنجفه وجود داشته است. در گزارشات ژنرال Murdoch Smith در ???? میلادی به رواج کارت بازی نوع اروپایی و جایگزینی آن با آس ناس اشاره شده است. همچنین با مونوپول شدن تجارت خارجی در سال ???? نوعی قوانین انحصاری برای واردات و تولید کارت های بازی شکل گرفت و شرکت بریتانیایی De La Rue عهده دار تولید ورق های بازی گشت که به عرضه کارت هایی با تصاویر مرتبط با تاریخ ایران منجر گشت. امروزه کارت هایی مربوط به قرن ?? میلادی و با طراحی سبک قدیمی از این بازی در موزه ها نگهداری می شوند. در سال ???? شخصی با نام Edmond Hoyle مدعی شد که این بازی الهام بخش و مبنای ساخت بازی پوکر بوده است.

 

 

 

فروشگاه کتاب

کتابفروشی آنلاین کاواک از سال ???? فعالیت خود را در زمینه‌ی بررسی و معرفی کتاب آغاز نموده است. در طول مدت فعالیت به جهت همراهی و اشتیاق و جذب مخاطبین بیشتر بر آن شدیم تا وبگاه کاواک را راه اندازی نماییم.
هدف اصلی کاواک معرفی مجموعه‌ای از بهترین و تازه‌ترین‌های نشر ایران و جهان است که برای تمامی گروه های سنی از جمله کودک و نوجوان ارائه می گردد. وبگاه کاواک قصد دارد با کیفیتی مطلوب و در کمترین زمان ممکن فرایند ارسال و تحویل را چه در داخل و چه در خارج از کشور برای کتاب‌خوانان عزیز فراهم سازد.
علاوه بر وبگاه، مجله‌ی کاواک و خبرنامه، روزانه با مطالب مربوط به حوزه فرهنگ و هنر در خدمت شما عزیزان خواهد بود. همچنین فعالیت کاواک در فضای مجازی از جمله توییتر، اینستاگرام، تلگرام و گودریدز ادامه‌ داشته و منتظر شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم.

خرید کتاب با موضوعات مختلف از جمله عمومی, هنری, روانشناسی, کودک و نوجوان, درسی و دانشگاهی و غیره
از کتابفروشی کاواک

:heavy_check_mark: دارای نماد اعتماد الکترونیک
:heavy_check_mark: ارسال به سراسر نقاط دنیا
:heavy_check_mark: تحویل فوری کتاب در تهران
:heavy_check_mark: سفارشات بالای دویست هزار تومان ارسال رایگان

جهت مشاهده‌ کتابها به وب سایت کاواک مراجعه نمایید:
https://www.cavack.com

هم‌ چنین می‌ توانید جهت مطالعه درمورد موضوعات مختلف از جمله معرفی و نقد کتاب,تازه‌ های نشر,نویسندگان, شخصیت‌ های برجسته و غیره به مجله‌ی کاواک مراجعه نمایید:
https://mag.cavack.com/

لطفا به جمع ما در شبکه‌ های اجتماعی بپیوندید : cavackonline#
اینستاگرام : https://www.instagram.com/cavackonline
تلگرام : https://t.me/cavackonline

آدرس : تهران، یوسف آباد، خیابان اسدآبادی، پلاک 311، طبقه اول، واحد 2
شماره تماس : 88061153

نقش گوگرد در تولید مرکبات

منابع مختلفی می توانند در صورت لزوم روی را تأمین کنند. سولفات روی (??? روی) معمولاً برای تأمین مقدار مورد نیاز روی در هنگام استفاده از کودهای شیمیایی مورد استفاده قرار میگیرد. این ماده می تواند قبل از کاشت پخش و ترکیب شود، یا در کود استارتر استفاده شود. این ترکیب با سایر کودهای خشک میتواند به خوبی ترکیب شود. تقریباً ??/? کیلوگرم از ماده سولفات روی ? لیتر روی در هکتار تأمین میکند.

Citrus

به کار بردن این نوع کود بر شاخ و برگ روی به طور مداوم در اصلاح کمبودهای این ماده مغذی مؤثر نبوده است. این روش کاربرد فقط باید به صورت آزمایشی استفاده شود. برای به کاربردن این کود بر روی برگها، پودر سولفات روی را می توان در آب حل کرد و روی بافت برگها اعمال کرد. وقتی میزان ?? لیتر آب در هکتار استفاده می شود، مقدار حل شده باید ??/? تا ??/? کیلوگرم روی در هر هکتار باید تامین شود.

کمبود روی به طور قابل توجهی رشد و پتانسیل عملکرد مرکبات را کاهش می دهد. همانطور که آزمایشات بر روی مرکبات (به خصوص پرتقال) نشان می دهد، سطح پایین روی موجب کاهش تعداد و اندازه میوه در هر درخت شده و در نتیجه این کمبود، بازده کاهش مییابد.

کودهای حاوی روی بر خاک و شاخ و برگ درختان به کار میرود؛ این نوع کوددهی بر افزایش عملکرد مرکبات مؤثر هستند. در برخی مطالعات، پس از استفاده از سولفات روی بر مرکبات به خصوص در مورد پرتقال و گریپ فروت، محققان همچنین از افزایش مقدار آب در میوهها خبر دادهاند.

روی همچنین میزان اسید اسکوربیک در میوهها را افزایش میدهد. در صورت کمبود شدید روی، میوه ها ممکن است به شکل نادرست شکل گرفته، از میزان آب آنها نیز کاسته شده و همچنین آب موجود در آنها نیز فاقد طعم شود.

در ابتدا علائم کمبود روی به عنوان لکههای کلروتیک بر روی برگها (“برگ شته”) و / یا نواحی بین رگبرگی سفید ظاهر میشود. برگهای جدید بطور قابل ملاحظهای دارای رشد ناقص هستند، زیرا شاخههای داخلی دچار کوتاه شدگی میشوند. می توان با استفاده از اسپری کودهای حاوی روی (مثل روی سولفات) بر روی شاخ و برگ، مشکل را در برگهای عقبی اصلاح کرد.

دستورالعملهای عمومی برای کاربرد روی

نقش اصلی روی به عنوان یک عامل سازنده آنزیم ها و درگیر شدن در تولید تنظیم کننده های رشد که مربوط به کشیدگی درونی و توسعه کلروپلاست است. کمبود روی به طور قابل توجهی رشد و پتانسیل عملکرد را کاهش می دهد. سطح پایین روی باعث کاهش تعداد میوه در هر درخت شده وحتی اندازه میوهها کوچک می شود و در نهایت باعث کاهش بازده میشود. کاربرد این کود بر خاک و شاخ و برگ هر دو در افزایش عملکرد تولید مرکبات مؤثر هستند.

نقش گوگرد در تولید مرکبات

علاوه بر روی، گوگرد نیز در تولید مرکبات (گرچه به میزان نسبتاً کمی) مورد نیاز است، اما هنگامی که منابع محدود هستند، گوگرد تأثیر مستقیمی بر عملکرد مرکبات دارد. علاوه بر سولفات روی غالباً در کودهای N-P-K، فرمولاسیون ریز مغذی یا آب آبیاری به اندازه کافی گوگرد وجود دارد تا نیازهای محصول را برآورده سازد.

گوگرد یکی از عناصر مهم آنزیمها و پروتئینهای دیگر است و برای تشکیل کلروفیل در تولید مرکبات مورد نیاز است. گوگرد همچنین برای سنتز اسیدهای آمینه ضروری سیستئین و متیونین مورد نیاز است.

ضرورت استفاده از نرم افزار پخش مویرگی

ضرورت استفاده از نرم افزار پخش مویرگی

 

cvhd_b1.png

 

به نقل از نماینده رشد و توسعه مشاغل به گونه ای است که اگر همراه با فناوری های به روز نباشد، برای شرکت مشکلاتی ایجاد می کند. امروزه، سرعت تغییر به گونه ای است که مشاغل مدل های سنتی خود را رها کرده و حرفه ای تر اداره می شوند. در گذشته استفاده از دفاتر حسابداری و سوابق حسابداری، امری عادی بوده است که محاسبات دستی احتمالاً مستعد خطا هستند. اما با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از آن، امروزه بسیاری از این محاسبات فقط با یک دکمه انجام می شود. در حقیقت، با استفاده از نرم افزارهای حسابداری مانند نرم افزار پخش مویرگی، مستندسازی و محاسبه کلیه ملزومات حسابداری بسیار ساده تر از گذشته شده است.

 

در این میان، پخش کنندگان از نرم افزار برای بهبود فرآیند خود استفاده می کنند. در این مطلب در مورد شرکت های پخش، نیازهای آنها به نرم افزار پخش کننده مویرگی جدید و بسته نرم افزاری جدید صحبت خواهیم کرد.

 

پخش مویرگی چیست؟

 

پخش مویرگی، فرآیندی است که شرکت ها محصول یا خدمات خود را به مشتری تحویل می دهند. به عبارتی توزیع محصولات از تولید کننده تا آخرین خریدار. مویرگ ها عروق کوچکی هستند که خون را به سلول ها منتقل می کنند و با این استعاره سیستم توزیع مویرگی ایجاد کرده اند. این یک سیستم ایده ای است که باید در همه مشاغل جدی گرفته شود.

 

بسیاری از شرکت ها این کار را در داخل انجام می دهند. به عبارت دیگر، آنها ابزار، امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز خود را دارند و در رده شرکت های پخش مویرگی مستقل قرار می گیرند.

 

دسته دیگر مسئولیت توزیع محصولات به یک یا چند شرکت را بر عهده دارند. شرکت های پخش مویرگی مستقل تا حد زیادی مسئولیت توزیع محصولات شرکت های فعال در صنایع غذایی، دارویی و مواد شوینده را بر عهده دارند.

 

چند نوع پخش داریم؟

 

1. سفارش و توزیع عالی

 

در مرحله اول، شخصی به عنوان بازدیدکننده به فروشگاه می آید و با وسایل و ابزار خود شروع می کند (بازدید سنتی که از کاغذ و قلم برای یادداشت ها استفاده می کند و کاتالوگ کاغذ برای معرفی محصولات یا بازدید مدرن که از نرم افزار مخصوص تبلت استفاده می کند) و سفارش می گیرد. سپس بعد از ارسال درخواست به شرکت پخش، نماینده سفارش فروشگاه را تحویل می دهد. (در اینجا، نماینده توزیع نیز می تواند یک رایانه لوحی و نرم افزار کوچک برای توزیع، مشتری را تحویل و امضا کند.)

 

2. پخش گرم

 

در این نوع پخش، فقط یک نفر توزیع کننده و بازدید کننده است. به این ترتیب بازدید کننده محصولات را در اتومبیل خود قرار می دهد. سپس وی با مراجعه به فروشگاه ها با ابزار خود (سنتی یا مدرن) به سفارش و بازدید می پردازد.

 

پس از ثبت سفارش، محصولات مورد نیاز را همزمان تهیه و به فروشگاه تحویل می دهید. در مورد بازدید کننده مدرن، بازدید کننده می تواند در همان لحظه با چاپگر فاکتور مشتری چاپ و تحویل دهد.

 

ضرورت استفاده از نرم افزار پخش موویرگی

 

همیشه یکی از مشکلات شرکت های فعال در صنعت پخش، تصور غلط درباره روند پخش است. این امر به شرکت ها اجازه می دهد تا به مسیری نادرست بروند و هرچه این شرکت ها تلاش خود را گسترش دهند علاوه بر هزینه بیشتر منابع (با رشد شرکت ها) مشکلات بیشتری نیز خواهند داشت.

 

روند کلی شرکت های توزیع مویرگی شامل یازده فرآیند کلی است که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد. نکته قابل ذکر این است که پرسنل واحدهای مختلف ممکن است در یک فرآیند دخیل باشند، به عنوان مثال علاوه بر مدیر انبار، مدیر فروش و کارشناس تجارت شرکت.

 

    فهرست

    عرضه

    مدیریت شعب

    مدیریت فروش

    برنامه ریزی

    حسابدار فروش و آموزش

    حسابداری

    تغذیه

    حمل و نقل و توزیع

    مرتب سازی

 

نیاز به یک سیستم یکپارچه برای مدیریت این فرآیند غیر قابل انکار است. در حقیقت، از آنجا که افراد مختلفی از واحدهای مختلف در این فرآیند دخیل هستند، یک سیستم یکپارچه یکی از نیازهای اساسی سازمان است. این سیستم می تواند فرآیندهای سفارش و توزیع را مدیریت کند و همزمان اطلاعات مورد نیاز واحد حسابداری و مالی را ضبط کند.

 

نرم افزار پخش مویرگی به شما امکان می دهد تا وضعیت سفارشات، موجودی، پرداخت ها، مطالبات و بدهی های خود را به راحتی بشناسید تا بتوانید به راحتی تصمیمات شغلی بهتری بگیرید. با توجه به اینکه ممکن است تعداد بازدید کنندگان زیاد باشد، استفاده از وب و اینترنت می تواند فوراً اطلاعات جدید یا موجودی کنترل را بدست آورد.

 

با توجه به کاهش احتمال خطا در این فرایند، می توان تصمیمات مناسبی در مورد رشد تجارت گرفت که آینده شرکت را تعیین می کند.

 

شرکای سیستم، نرم افزار حسابداری مناسب برای مشاغل کوچک با به روزرسانی مداوم، انتخاب مناسبی برای مدیران تجارت است. نرم افزار پخش مویرگی با سیستم سفارش دهی، سیستم پخش جریان سرد، سیستم پخش جریان گرم و اپلیکیشن سفارش برای موبایل و تبلت، نرم افزاری قدرتمند را برای شرکت های پخش فراهم کرده است.

 

منبع : مهر

رادیولوژی در شمال تهران

رادیولوژی در شمال تهران

عکاسی یکی از شاخه های هنری است که در موارد بسیاری به حیطه های علمی و صنعتی وارد می شود. یکی از حیطه هایی که عکسی در آن ورود داشته، پزشکی و رادیولوژی است. در این نوشتار عکاسی پزشکی و فواید آن به اختصار بررسی می شود.

c19q_e2.jpg

عکس فتوگرافی

به گزارش مجله تناسب اندام، در کنفرانس های پزشکی همواره اسلایدهایی به نمایش در می آید که تکمیل کننده کلام سخنران است. اگر سخنران هیچ تصویری ارائه ندهد، چه بسا مخاطبین از درک موضوع بازبمانند و به ادامه مطالب توجهی نکنند. به همین علت است که در سمینارها و گردهمایی علمی و پزشکی، تصاویر به گونه ای انتخاب می شوند که گویای مطلب بوده و مفهوم مورد نظر سخنران را به خوبی منتقل کنند. تصاویر ارائه شده در یک کنفرانس پزشکی اگر به ظاهر بیمار محدود باشد، فتوگرافی خوانده می شود.

تفاوت فتوگرافی با رادیولوژی

فتوگرافی یکی از فنون مورد استفاده در تصویربرداری پزشکی است. اما تفاوت آن با سایر عکس های پزشکی در این است که در یک آتلیه و توسط یک عکاس تهیه می شود. بر خلاف سایر عکس های پزشکی که در بخش رادیولوژی و توسط متخصص رادیولوژی یا سونوگرافی تصویربرداری می شود.

تفاوت دیگر فتوگرافی با سایر زیرشاخه های تصویر برداری پزشکی در این است، که فتوگرافی ظاهر بدن مانند پوست، مو، دندان ها، بینی و گوش را به تصویر کشیده، در مقابل رادیولوژی و سونوگرافی داخل اندام ها، اعصاب، استخوان ها و نسوج را برای درمانگر نمایان می سازد.

انواع فتوگرافی

فتوگرافی در شاخه های مختلف پزشکی و دندانپزشکی به عنوان یک وسیله شناخت وضعیت بیمار کاربرد دارد. تعدادی از عکس های فتوگرافی متداول به این شرح است:

  • فتوگرافی جراحی فک و صورت
  • فتوگرافی جراحی شکم
  • فتوگرافی جراحی گوش
  • فتوگرافی جراحی بینی
  • فتوگرافی جراحی پلاستیک
  • فتوگرافی ارتودنسی

عکس فتوگرافی جراحی بینی

عکس فتوگرافی جراحی بینی یکی از شایع ترین استفاده های فتوگرافی است. هنگامی که بیمار برای نخستین بار به جراح بینی مراجعه می کند، جراح درخواست عکاسی فتوگرافی از بینی را می دهد تا با مقایسه عکس ها به خوبی از مشکل بیمار مطلع شود.

عکس فتوگرافی جراحی بینی قبل از عمل

قبل از عمل جراحی، اولین مجموعه عکس از صورت بیمار تهیه می شود. نحوه عکاسی به این صورت است که بیمار بایستی رو به دوربین قرار گرفته و سر را صاف نگه دارد. به شکلی که در عکس مقدار مساوی از هر دو گوش در تصویر دیده شود. اگر سر اندکی به یک طرف مایل شود، سبب ایجاد خطا در دید پزشک خواهد شد.

عکس تمام رخ، انحراف بینی، انحراف فک یا هر کجی در صورت و تناسب بین بینی و سایر اجزا صورت را نمایان می سازد. در همین حالت یک عکس تمام رخ با لبخند نیز باید برداشته شود. این عکس، خط لبخند و تغییرات بینی در هنگام خنده را ثبت می کند.

عکس نیم رخ باید در وضعیتی برداشته شود که تنها یک ابرو و نیمی از لب ها مشخص باشد. این عکس جلوزدگی فک، برآمدگی لب، برجستگی گونه، افتادگی ابرو، میزان قوز و افتادگی نوک بینی را ظاهر می سازد. عکس نیم رخ از چپ و راست تهیه می شود.

عکس بعدی عکس از قاعده بینی است که برای عکاسی در این حالت باید دوربین در پایین صورت رو به بالا قرار گرفته و حفره های بینی را در کادر داشته باشد. این عکس اندازه ی حفره های بینی و قرینه بودن آن ها را نشان می دهد.

حالت بعدی عکس از بالای سر بیمار است به طوری که دوربین به صورت عمودی بالای سر بیمار قرار گرفته و غیر متقارن بودن پره های بینی و انحراف آن ها را مشخص سازد.

عکس سه رخ نیز حالتی است که یک چشم به صورت کامل به همراه نیمی از چشم دیگر، در کادر قرار دارد. عکس سه رخ که زیباترین حالت برای عکاسی پرتره خوانده می شود، نسبت اجزا صورت را از منظر زیبایی شناختی به خوبی نشان می دهد.

تمامی این عکس ها در حالت بدون خنده و با خنده تهیه وبرای پزشک ارسال می شود. پزشک بعد از مشاهده و مقایسه عکس ها، طرح دقیق جراحی را معلوم کرده و با آگاهی کامل از تمام جزییات دست به جراحی خواهد زد.

عکس فتوگرافی جراحی بینی بعد از عمل

بعد از عمل جراحی در همان زوایایی که قبل از عمل، عکاسی شده بود، برای دومین بار عکس هایی برداشته می شود. این عکس ها در فواصل زمانی مشخصی بعد از جراحی ثبت می شود تا روند تغییرات و بهبودی، قابل درک باشد. از مقایسه عکس های نهایی با عکس های پیشین، ماحصل جراحی نمایان خواهد شد.

فواید عکس فتوگرافی جراحی بینی

  • جراح از این عکس ها به عنوان یک رزومه کاری استفاده خواهد کرد.
  • این نوع از عکس ها به عنوان سند پزشکی، به پرونده بیمار ضمیمه می شود.
  • عکس های فتوگرافی به بیمار کمک می کند تا بتواند چهره خود را قبل و بعد عمل مقایسه کرده و نارضایتی های بی مورد را کنار بگذارد.
  • جراحان و مراکز درمانی برای تبلیغات می توانند از این تصاویر سود برند.
  • آموزش دانشجویان با بهره گیری از این تصاویر به راحتی ممکن خواهد بود.

عکس opg

عکس opg یا پانارومیک، یک عکس رادیولوژی از تمام فک و دندان ها است که ریشه و میزان پوسیدگی دندان ها را نشان می دهد.

عکس opg  در شمیرانات

رادیولوژی الف در میدان الف زعفرانیه، یک مرکز مجهز برای تهیه عکس opg در شمیرانات است که تمام خدمات رادیولوژی را ارائه می دهد.

عکس ایمپلنت

به انواعی از عکس های رادیولوژی که قبل و بعد از کاشت ایمپلنت برداشته می شود، عکس ایمپلنت گفته می شود.

عکس ایمپلنت در منطقه 1

مراکز رادیولوژی متعددی امکان تهیه عکس ایمپلنت را دارند؛ اما رادیولوژی الف برای ارائه عکس ایمپلنت در منطقه 1  ، انتخاب های متعددی نظیر cbct، opg، سی تی اسکن، رادیوگرافی جمجمه و رادیوگرافی سینوس را در اختیار بیمار و دندانپزشکان قرار می دهد.